Perkembangan Facebook di Masyarakat awam

Walaupun Facebook pada awalnya dirancang sebagai panduan kepada pelajar universiti dan kolej, Fungsi itu semakin lama semakin beruba. biarpun masih digunakan oleh pelajar seluruh dunia, ianya semakin digemari sebagai laman jaringan sosial utama untuk semua peringkat umur.

Namun demikian, Fungsinya sebagai laman jaringan sosial juga semakin berkembang. facebook tidak lagi hanya digunakan bagi kita untuk kekal berhubungan malah pelbagai pertumbuhan dan individu tertentu telah menggunakan facebook untuk mengembangkan lagi perjuangan populariti mereka.

Oleh yang demikian, amatlah normal bagi kita melihat perusahaan-perusahaan mengiklankan merek atau jenama mereka untuk menarik lebih ramai pekerja. Facebook juga digunakan oleh individual untuk mencari kerja dan menjual  kepakaran yang dimiliki terdapat juga profile-profile Facebook yang dimiliki oleh pertumbuhan bebas dan kumpulan keagamaan bagi memperbolehkan aktiviti mereka agar dapat diikuti dengan mudah oleh pengemas dan pengikut sesuatu pertumbuhan tersebu. Selebriti seperti menulis, artis rekaman dan pemusik juga menggunakan facebook untuk menghebahkan aktiviti-aktiviti atau hasil kerja terbaru mereka kepada peminat.
Dalam arti kata lain, siapa saja yang mempunyai laman web. berkemahiran dan berbakat, mempunyai perniagaan atau bisnis, pencari kerja atau agengsi pekerjaan boleh membina laman yang ditempa  khas bagi memenuhi inspirasi sesuatu perniagaan yang ingin dibagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jika ada sembarang pertanyaan silahkan komentar disini.