Apa Itu Aplikasi Jaringan Sosial

Semenjak Terciftanya Internet, beberapa laman web dilengkapi dengan kemudahan yang membolehkan kita mengambil naik profile dan laman informasi tentang diri kita. akan tetapi, laman ini bersifat statik dimana hanya mereka laman boleh memperbaharui layanan yang dipaparkan manakalah pengguna lain tidak boleh berintraksi dengan individu yang mereka cifta laman tersebut.
Aplikasi Jaringan Sosial mengacu kepada program berasaskan internet yang menyediakan perangkat keras dan layanan yang bukan sahaja membolehkan pengguna internet menempa laman mereka mengikut cita rasa mereka sendiri malah membolehkan mereka berintraksi secara langsung dengan laman yang lain. ini merupakan satu inovasi baru penggunanaan internet yang mana sebelum ini kemudahan seperti ini tidak perna terpikirkan.
 Aplikasi Jaringan Sosial boleh ditakrifkan seperti aplikasi blog, podcast' dan wiki serta laman perkonsian gambar, video, dan music. Kehidupan dunia maya seperti yang boleh dijumpai dalam aplikasi Second Live juga boleh ditakrifkan sebagai dibawah kategori jaringan sosial. Begitu juga dengan laman Web jaringan sosial yang lebih terkenal seperti Myspace dan Facebook.
Dari Semua Laman Web diatas membolehkan kita membina jembatan perhubungan sesama kita. laman web seperti ini membolehkan perhubungan sesama rekan dan juga menghubungkan selebriti dengan peminat. Namun begitu, Facebook merupakan satu-satunya aplikasi yang menempati definisi layanan jaringan sosial yang sebenar-benarnya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jika ada sembarang pertanyaan silahkan komentar disini.