Kisah Paypal



Paypal.com telah diasaskan pada tahun 1998 sebagai sebuah laman web yang mengendalikan urusan pembayaran dalam online. melalui Paypal, seseorang individu boleh mengirim dan menrimah bayaran secara online dengan hanya menggunkan layanan Paypal.
Kaedah bayaran yang diperkenalkan oleh Paypal ini telah menjadi satu kaedah yang paling populer di kalangan pengguna-penggunah ebay di dalam menjalankan urusan jual beli sesama mereka. Disebabkan faktor itu, pada oktober 2002, pihak ebay telah mengambil keputusan membeli laman web Paypal daripada pemilik mereka.
Setelah bayaran itu, kaedah bayaran Paypal ini menjadi semakin populer dari hari ke hari. kini , Paypal tidak saja   digunakan untuk urusan jual beli di ebay, tetapi ia telah di gunakan oleh hampir semua laman web yang menjalankan bisnis di Internet. ini karena, selain membolehkan trader menerima bayaran daripada pelanggan mereka menerusi e-mel, Pyaipal juga membolehkan trader-trader di Internet menerimah bayaran kad kredit daripada pelanggan-pelanggan mereka secara terus melalui laman web bisnis mereka.

Apa yang lebih menarik, untuk membuka akaun Paypal ini, tiada sebarang bayaran dikenakan. ianya adalah percuma.
Juka anda ingin membuat penghasilan dengan menyertai program pengiklanan serta program-program affiliate dari luar negara, kebanyakan mereka menggunakan Paypal sebagai cara pembyaran komisi kepada ahli-ahli mereka. Oleh itu, untuk membolehkan anda menerima bayaran daripada penyelenggara-penyelenggara iklan tersebut, anda perlulah mempunyai akaun Paypal anda sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jika ada sembarang pertanyaan silahkan komentar disini.